Tuesday, November 15, 2011

Монгол дидактик хичээлий явцын дүн



1-р улирал 2-р улирал
Ä/ä Îâîã Íýð I II III IV V VI
1 Мөнхжаргал Ариунтунгалаг            
2 Баатарчулуун Батмөнх 88 93        
3 Б Батчимэг 82 88        
4 Төмөрбаатар Баярмаа 70 75        
5 Öýíä Баярмаа 64 72        
  Батсайхан Болорцэцэг 70 72        
6 Насангэрэл Ãýðýëòóÿà 67 71        
7 Равдандорж Долгорсүрэн 82 87        
8 Дэгдэвгүнсэл Дунгармаа 75 85        
9 Сүхбаатар Дэлгэрцэцэг 70 79        
10 Гантунгалаг Маралмаа 82 89        
11 Ганзориг Мөнхгэрэл 73 80        
12 Лувсандорж Нарантуяа 79 87        
13 Эрдэнэгүн Нармандах 78 86        
14 Гэрэлхүү Отгонсүрэн 85 95        
15 Жаргалсайхан Отгонтуяа 65 70        
16 Түмэнөлзий  Оюунбилэг 72 79        
17 Бөхбат Оюунчимэг 92 95        
18 Энхцэцэг Ууганчимэг 95 98        
19 Дамдиндорж Хонгорзул 80 82        
20 Äóëàìñ¿ðýí Ñàðàíãîî 68 70        
21 Нармандах Сарантуул            
22 Мөнхбаяр Цогбаяр 75 79        
23 Лхамсүрэн Цэндмаа 85 91        
24 Мөнх-Эрдэнэ Цэрэндолгор 93 99        
25 Цэрэнбадам Цэрэнханд 82 87        
26 Уламбаяр Шинэчимэг 80 84        
27 Оюунбат Энх-Уянга 72 78        
28 Ãàíçîðèã Ýíõöýöýã 80 85        

Монгол бичиг хичээлийн явцын дүн

I курс 1-р улирал I курс 2-р улирал II курс 1-р улирал
Îâîã Íýð I II III IV V VI VII VIII
1      Дàãâà-Î÷èð Àðèóíáèëýã 53 60   64 61 62    
2      Ñåðåêáàé Àëèìàà 58 63 60 62 65 67 71 80
3      Íýðã¿é Àðèóíöýöýã $90 90 94 96 99 100 100 100
4      Òºìºð-Î÷èð Áààñàíáàÿð 55 59 61 60 64 69 78 65
5      Ñîíîìæàìö Áààñàíñ¿ðýí 75 70 77 80 85 90 94 97
6      Ñàðàíõ¿¿ Ãàí-Îäîí 62 65 60 65 70 68 73 79
7      Áàòáàÿð Ãàí÷èìýã 79 80 84 86 89 90 95 92
8      Áîëä Äàâààñ¿ðýí 80 83 85 88 90 90 92 98
9      ¨íäîíñàìáóó Äàø÷èðàâ 60 65 67 69 70 73 79 80
10       Áàò÷óëóóí È÷èíõîðëîî 90 94 97 99 100 100 100 100
11     Ñ¿õáààòàð Ëõàìñ¿ðýí 57 63 65 67 69 70 63 79
12     Ñóìúÿàäîðæ ̺íõöýöýã 52 59 62 64 67 63 69 70
13     Ñàíæààñ¿ðýí Îþóí÷èìýã 57 58 60 62 60 64 65 69
14       Отгонсүрэн   80 81
15     Íýðã¿é Îòãîí÷èìýã 53 58 62 68 70 63 78 79
16     Ñóìúÿà Ïàãìàäîëîì 94 92 98 100 96 97 100 100
17     Áààñàíæàâ Ï¿ðýâñ¿ðýí 70 75 83 89 87 90 95 93
18     Æàìñðàí Ñàí÷èðìàà 92 95 92 99 93 100 96 100
19     Бàòñóóðü Сарантуяа   85 75
20     Чогсомжав Ñý÷èíãàâàà 85 88 91 87 95 90 98 99
21     Òºìºðáààòàð Òºðìºíõ 65 69 70 75 79 80 89 86
22     Ëõàãâàäîðæ Óðàíáèëýã 95 90 97 100 93 98 100 100
23     Äàãâà-Î÷èð Öîãçîëìàà 95 98 100 92 96 100 100 100
24     Àëòàíñ¿õ Öýíäìàà 95 99 94 100 90 100 100 100
25     Палига Цэрэндэжид   95 100
26     Ýíõáàò Ýíõçóë 56 59 61 64 58 65.6 68 60
27     Ãàíáàò Ýíõöýöýã 81 83 85 88 93 95 99 100

МЭУЗ хичээлийн явцын дүн

МХУЗ-ын 2-р курс МЭУЗ 
I курс 1-р улирал I курс 2-р улирал II курс 1-р улирал
Îâîã Íýð I II III IV V VI VII VIII
1     Дàãâà-Î÷èð Àðèóíáèëýã 72 64 67 68 70 60    
2     Ñåðåêáàé Àëèìàà 80 82 67 64 65 83 68  
3     Íýðã¿é Àðèóíöýöýã 72 75 80 82 90 92 100  
4     Òºìºð-Î÷èð Áààñàíáàÿð 57 60 62 64 61 60 65  
5     Ñîíîìæàìö Áààñàíñ¿ðýí 62 64 67 70 72 75 80  
6     Ñàðàíõ¿¿ Ãàí-Îäîí 61 63 65 68 60 71 80  
7     Áàòáàÿð Ãàí÷èìýã 77 80 82 85 87 89 90  
8     Áîëä Äàâààñ¿ðýí 78 80 80 82 88 90 100  
9     ¨íäîíñàìáóó Äàø÷èðàâ 52 59 61 78 64 74 84  
10    Áàò÷óëóóí È÷èíõîðëîî 80 89 90 92 94 95 100  
11    Ñ¿õáààòàð Ëõàìñ¿ðýí 53 57 62 64 65 70 69  
12    Ñóìúÿàäîðæ ̺íõöýöýã 55 58 59 57 66 60 60  
13    Ñàíæààñ¿ðýí Îþóí÷èìýã 56 59 62 60 64 67 71  
14        Отгонсүрэн   75  
15    Íýðã¿é Îòãîí÷èìýã 51 58 60 60 62 65 60  
16    Ñóìúÿà Ïàãìàäîëîì 89 90 95 97 91 95 100  
17    Áààñàíæàâ Ï¿ðýâñ¿ðýí 70 75 72 77 70 82 100  
18    Æàìñðàí Ñàí÷èðìàà 92 88 90 89 98 92 96  
19    Бàòñóóðü Сарантуяа   85  
20   Чогсомжав Ñý÷èíãàâàà 72 70 70 73 84 88 96  
21   Òºìºðáààòàð Òºðìºíõ 65 68 61 67 70 62 86  
22   Ëõàãâàäîðæ Óðàíáèëýã 90 94 97 99 94 95 100  
23   Äàãâà-Î÷èð Öîãçîëìàà 98 93 90 93 92 99 100  
24   Àëòàíñ¿õ Öýíäìàà 91 95 93 96 95 92 100  
25   Палига Цэрэндэжид   70  
26   Ýíõáàò Ýíõçóë 64 60 61 67 63 60 79  
27   Ãàíáàò Ýíõöýöýã 98           100  

Монгол хэлний дидактик хичээлээр оюутны бие даан гүйцэтгэх ажил

Îþóòíû áèå äààí ã¿éöýòãýõ àæèë

Хугацаа
Ñýäýâ
Õýëáýð
Àøèãëàõ ìàòåðèàë

9 сарын 8аас 11 сарын 9 хүртэл
Монгол хэлний лавлах бичиг
Гарын авлага
7-11-ð àíãèéí ìîíãîë õýëíèé á¿õ õóâèëáàðò ñóðàõ áè÷ãýýñ òîäîðõîéëîëòûã àâàõ /äîêòîð Á.Ï¿ðýâ-Î÷èð, Ì.Áàçàððàã÷àà íàðûí ñóðàõ áè÷ãýýñ /

11 сарын 9өөс 1 сарын 4 хүртэл
Ìîíãîë õýëíèé ñóðàõ áè÷ãèéí äàñãàë \7, 8р ангийн монгол хэл\
Ãàðûí àâëàãà
7-8-ð àíãèéí ñóðàõ áè÷èã

1 сарын 4өөс 3 сарын 7 хүртэл
Ìîíãîë õýëíèé ñóðàõ áè÷ãèéí äàñãàë \9ш, 9р ангийн монгол хэл\
Ãàðûí àâëàãà
-9-ð àíãèéí ñóðàõ áè÷èã

3 сарын 7оос 5 сарын 23 хүртэл
Ìîíãîë õýëíèé ñóðàõ áè÷ãèéí äàñãàë \10, 11р ангийн монгол хэл\
Ãàðûí àâëàãà
10-11-ð àíãèéí ñóðàõ áè÷èã

9 сарын 21ээс  
11 ñàðын 16 õ¿ðòýë
Ìîíãîë õýëíèé çààõ àðãà
Íîì óíøèæ òîâ÷ëîõ
1.Æ.Íàäìèä, Á.Áÿìáàñ¿ðýí, Ï.Áÿìáàñàí Ìîíãîë õýë çààõ àðãàÓÁ., 1989 îí,
2. Ì.Áàçàððàã÷àà Ìîíãîë õýë -8ð àíãè, çºâëºìæ ÓÁ., 2000

2 сарын 29өөс 4 сарын 25 хүртэл
Ìîíãîë õýëíèé çààõ àðãà
Íîì óíøèæ òîâ÷ëîõ
3. Ö.ªíºðáàÿí Ìîíãîë õýë 6-¿ãç¿é çààõ çºâëºìæ, Óá., 2000
4.Á.Ï¿ðýâ-Î÷èð Ìîíãîë õýë -7ñóðàõ áè÷ãèéí çºâëºìæ, Óá., 2000

Монгол хэлний дидактик хичээлийн хөтөлбөр

                     

ÈÕ ÌÎÍÃÎË ÄÝÝÄ ÑÓÐÃÓÓËÜ







Батлав: Монгол хэл уран зохиолын тэнхимийн
эрхлэгч, доктор (Ph.D).....................Т.Нармандах

МХУЗ-ын тэнхимийн 2011 оны
09 дүгээр сарын 08-ны хурлаар
хэлэлцүүлж зөвшөөрөгдсөн.



“ÌÎÍÃÎË ÕÝËÍÈÉ ÄÈÄÀÊÒÈÊ”


õè÷ýýëèéí õºòºëáºð

Õè÷ýýëèéí ñòàíäàðò ……….

(Ìýðãýæëèéí ñóóðü õè÷ýýë)





Õºòºëáºðèéã áîëîâñðóóëñàí: ÌÕÓÇ -ûí òýíõèìèéí áàãø  ……………………..¨.Ýðäýíýöýöýã(ìàãèñòð, êëèíèê ïðîôåññîð)

Õÿíàñàí: ÌÕÓÇ-ûí òýíõèìèéí ýðõëýã÷
 ..……………..……Ò.Íàðìàíäàõ(äîêòîð)






Óëààíáààòàð õîò
2011-2012 îí

I.          Õºòºëáºðèéí íýð:                            Ìîíãîë õýëíèé äèäàêòèê
II.        Èíäåêñ:                                              Dmon -321
III.       Ò¿âøèí:                                             Áàêàëàâð
IV.       Êðåäèò:                                              4
V.        Ñóäëàõ öàã:                                      88 öàã
Ëåêö                                                   40 öàã
Ñåìèíàð                                            48 öàã
VI.       Хэрэглэх орчин:                               ИМДС-ийн анги танхим              
VII.     Хамрах хүрээ:                                   МХУЗ-ын III курсийн оюутнууд


Улирал
7 хоног

Бүгд
I
II
48 долоо хоног

Лекц
32 цаг
8 цаг

40 цаг
Семинар
32 цаг
16 цаг

48 цаг
Кредит
3 кр
1 кр

4 кр

VIII.    Хөтөлбөрийг боловсруулсан зарчим:
“Чанартай хөтөлбөр- багшийн хөгжил”                  
Сургалт- семинараас  гаргасан зөвлөмж, Яам болон сургуулийн шинжилгээ үнэлгээний албанаас гаргасан бусад холбогдох баримт бичиг, мэргэжлийн болон мэргэжлийн бус сургуулиудын  сургалтын хөтөлбөр, тэдгээрт тусгасан шаардлага зарчим, бүтэц, бүрэлдэхүүн, багтаамж, хөтөлбөрийн шинжүүд, орц, гарцын индикатор хэмжээсүүд зэргийг үндэслэл болгосон ба бакалаврын сургалтад судлах мэргэжлийн суурь хичээлүүдийн хөтөлбөрүүдтэй уялдуулсан болно.                      
            ■ Орчин үеийн сургалтын чиг хандлага, нийгмийн болон суралцагчийн хэрэгцээ, оюуны чадамжийг хөгжүүлэхэд чиглэсэн байхын зэрэгцээ суралцагчдын хэрэгцээ, сонирхол, туршлагаас хамаарч, уг хөтөлбөр нь уян хатан, чөлөөтэй, нээлттэй, олон хувилбартай, сонгож судлах бүрэн боломжтой байхад чиглэсэн.                   ■ Сонгож судлан мэргэшүүлэх хичээлийн агуулга, аргазүй, үнэлгээний стандартыг мэргэжлийн онцлогт тохируулан боловсруулав.            
■Судлагдахууны нэгж хэсгүүдийг бүлэглэн томсгох, хэлний салбар ухаан хооронд болон сэдэв хоорондын холбоог босоо ба хэвтээ тэнхлэгээр интеграцчилах зарчмыг баримтлав.                                                  
■Монгол хэлний дидактикийн судалгаа, судлагдахууны агуулга, олон талт, тасралтгүй иж бүрдэл чанар, уламжлал, шинэчлэлийг зөв зохистой хослуулж, оюутны сонгох хэрэгцээг тооцож, тусгасан болно.
                                   
IX. Хичээлийн залгамж холбоо:                                                                          
а.Хэвтээ  тэнхлэгээр: Уран зохиол судлал, сэтгэц хэлшинжлэл, сэтгэл судлал,  боловсрол судлал, логик зэрэгтэй холбогдоно.                                          
б.Босоо    тэнхлэгээр: Ерөнхий хэл шинжлэл, орчин цагийн монгол хэлний авиа зүй, үг зүй, үгийн сан- утга судлал, эх задлал зэрэгтэй холбогдоно.
           
X.  Сургалтын хөтөлбөрийн гол үндэслэл:                                
  • Àðãà ñóäëàëûí ¿íäýñ íü õýëøèíæëýë, áîëîâñðîë ñóäëàë, ñýòãýë ñóäëàë áîëîí ôèëîñîôèéí øèíæëýõ óõààíû îíîë
  • Åðºíõèé áîëîâñðîëûí ñóðãóóëèéí ýõ õýëíèé ñóðãàëòûí òîãòîëöîî, ñòàíäàðò,àãóóëãà, öºì õºòºëáºð
  • Ñóðàëöàã÷äûí õýðýãöýý, ñîíèðõîë, òýäíèé ñóðàëöàõ òóðøëàãà
  • Ìîíãîë õýëíèé äèäàêòèêèéí óëàìæëàë, øèíý÷ëýëèéí îíîâ÷òîé õîñëîë
  • Äýëõèé íèéòèéí ýõ õýëíèé äèäàêòèêèéí õºãæëèéí ÷èã õàíäëàãа

Нэг. Õè÷ýýëèéí çîðèëãî, çîðèëò
Ñóðàëöàã÷ ìîíãîë õýëíèé äèäàêòèêèéí îíîëûã ìýðãýæëèéí ºíäºð ò¿âøèíä ýçýìøèæ, îíîëûí ìýäëýãýý á¿òýýë÷ýýð õýðýãëýõ äàäëàãà, òóðøëàãàòàé áîëîх çîðèëò:
Мîíãîë õýëíèé äèäàêòèêèéí îíîë, àðãàç¿éí áîëîí òåõíîëîãèéí òîãòîëöîîò, ¿íýí çºâ, øèíæëýõ óõààíû ¿íäñèéã ýçýìø¿¿ëýõ
Эçýìøñýí îíîëûí ìýäëýãèéã íü ÷àäâàð äàäëàãà áîëãîí òºëºâø¿¿ëýõ, õýðýãëýýíèé àðãà áàðèë ýçýìø¿¿ëýõ
Мîíãîë õýëíèé õè÷ýýëèéã ñóðàã÷äûí íàñ ñýòãýõ¿éí îíöëîãò òîõèðóóëàí çààõ îíîë àðãàç¿éí äàäëàãà, òóðøëàãûã òºëºâø¿¿ëýõ
Хýëíèé ñàëáàð óõààí, òîäîðõîé á¿ëýã ñýäâèéí çààõ àðãàç¿é, òåõíîëîãèéí áîëîâñðóóëàëòûã áóñàä øèíæëýõ óõààí áîëîí äèäàêòèêèéí óÿëäàà õîëáîîòîé õèéõ ìýäëýã, ÷àäâàð, äàäëàãà îëãîõ. 

Хоёр. Ñóäëàãäàõóóíû òîãòîëöîî
“ Ìîíãîë õýëíèé äèäàêòèê” íü åðºíõèé áîëîâñðîëûí õ¿ðýýíä ýõ õýëíèé ñóðãàëòûí ñòàíäàðmòûã õýðýãæ¿¿ëýõýä øààðäàãäàõ îíîë, àðãà ç¿é, ñî¸ë, óð ÷àäâàðûã ñóðàëöàã÷äàä øèíæëýõ óõààíû ¿íäýñòýé ýçýìøèõ, ýçýìø¿¿ëýõ çîðèëãîä ÷èãëýñýí, ººðèéí óÿí õàòàí òîãòîëöîî, àãóóëãà, ñòàíäàðò, öºì õºòºëáºð á¿õèé öîãö ñóäëàãäàõóóíû òàëä ÷èãë¿¿ëíý.       
2.1 Cýäýâ÷èëñýí òºëºâëºãºº
1-ð óëèðàë  64 öàã

Долоо хоног
Õè÷ýýëèéí ñýäýâ
Õè÷ýýëèéí
õýëáýð
Öàã
I
Ìîíãîë õýëíèé äèäàêòèêèéí àðãà ñóäëàëûí ¿íäýñ, Мîíãîë õýëíèé äèäàêòèê øèíæëýõ óõààí áîëîõ íü
Ëåêö
2 öàã
Дèäàêòèê  ò¿¿íèé ñóäëàõ ç¿éë, áóñàä øèíæëýõ óõààíòàé õîëáîãäîõ íü
Лаборатори
2 öàã

II
Èõ äýýä ñóðãóóëèéí ìîíãîë õýë çààõ àðãûí õºãæëèéí òîâ÷ òîéì
Семинар
2 öàã
Дóíä àõëàõ àíãèéí ìîíãîë õýëíèé ñóðãàëòûí àãóóëãà, àðãàç¿éí õºãæëèéí òîéì
Лекц
2öàã
III
Ìîíãîë õýëíèé ñóðãàëòûí òºëºâëºãºº, õºòºëáºð
Семинар
2öàã
Ìîíãîë õýëíèé ñóðãàëòûí, àãóóëãûí, àðãàç¿éí, ¿íýëãýýíèé îð÷íû ñòàíäàðò
Лекц
2öàã
IV
Ìîíãîë õýëíèé ñóðãàëòûí öºì àãóóëãà,
Àãóóëãà òîãòîîõîä áàðèìòëàõ çàð÷èì
Семинар

2öàã
Сэдвийн шалгалт ( МХ-ний Боловс-ын стандарт)
Лекц
2öàã
V
Ìîíãîë õýëèéã óðàí çîõèîëûí õè÷ýýëòýé èíòåãðàöè÷ëàõ
 Семинар
2öàã
Мîíãîë õýëíèé ñóðãàëòûí àãóóëãà, àðãàç¿éí èíòåãðàöè
Лаборатори
2öàã
VI
Ìîíãîë õýëíèé áîëîâñðîëûí ñòàíäàðò
Семинар

2öàã
­Еðºíõèé áîëîâñðîëûí àãóóëãà, àðãà ç¿é, ¿íýëãýýíèé  ñòàíäàðò
Лекц
2öàã
VII
Èíòåãðàöè, ò¿¿íèé õýëáýð, á¿òýö, òîãòîëöîî
Семинар
2öàã
Ìîíãîë õýëíèé ñóðãàëòûí àðãûí òóõàé íèéòëýã àñóóäàë
Лекц
2öàã
VIII
Ýçýìø¿¿ëýõ ìýäëýã ÷àäâàðûí òºâøèí
Семинар
2öàã
Сэдвийн шалгалт (Интеграци)
Ëåêö
2 öàã
IX
Ñóðãàëòûí àðãóóä
Ñåìèíàð
2 öàã
Ìîíãîë õýëíèé ñóðãàëòûí çîðèëãî, çîðèëò
Лаборатори
2 öàã
X
Îð÷èí ¿åèéí ìîíãîë õýëíèé õè÷ýýëèéí õ¿÷èí ç¿éë
Ëåêö
2 öàã
Ìîíãîë õýëíèé ñóðãàëòààð õ¿¿õäèéí îþóí óõààíû õºãæëèéí ýðýëò õýðýãöýýã õàíãàõ íü
Ñåìèíàð
2 öàã
XI
Ìîíãîë õýëíèé 1921-1940-ººä îíû ¿åèéí ñóðãàëò
Ëåêö
2 öàã
Ìîíãîë õýëíèé 1940-1990-ýýä îíû ¿åèéí ñóðãàëò
Ñåìèíàð
2 öàã
XII
Ìîíãîë õýëíèé 1990 îíîîñ õîéøèõ ¿åèéí ñóðãàëò
Ëåêö
2 öàã
Сэдвийн шалгалт (Сургалтын аргууд)
Лаборатори
2 öàã
XIII
Îð÷èí ¿åèéí ìîíãîë õýëíèé õè÷ýýëèéí îíöëîã


Ìîíãîë õýëíèé õè÷ýýëèéí çîõèîí áàéãóóëàëòûí àðãà ç¿éí ¿íäýñ


XIV
Ìîíãîë õýëíèé õè÷ýýëýýð õ¿¿õäèéí ñýòãýõ¿éí õºãæëèéí ýðýëò õýðýãöýýã õàíãàõ íü


Ìîíãîë õýëíèé õè÷ýýëýýð õ¿¿õäèéí àíõààðëûã õºãæ¿¿ëýõ íü


XV
Ìîíãîë õýëíèé õè÷ýýëèéí õýëáýð, á¿òýö, àíãèëàë, ìº÷ëºã


Ìîíãîë õýëíèé õè÷ýýëèéí òºëºâëºëò


XVI
Àâèà ç¿éí ñóðãàëòûí  òåõíîëîãèéí ¿íäýñ


Сэдвийн шалгалт (МХ-ний хичээлийн хэлбэр, бүтэц, ангилал...)



2.2 Ñýäýâ÷èëñýí òºëºâëºãºº
 2-ð óëèðàë 32 öàã

Долоо хоног
Õè÷ýýëèéí ñýäýâ
Õè÷ýýëèéí
 õýëáýð
Öàã
I
Ìîíãîë õýëíèé õè÷ýýëèéí æèëèéí, ýýëæèò õè÷ýýëèéí ñýäýâ÷èëñýí òºëºâëºãºº
Ëåêö
2öàã
¯ãç¿éí ñóðãàëòûí  òåõíîëîãèéí ¿íäýñ
Ñåìèíàð
2öàã
II
ªã¿¿ëáýðç¿éí ñóðãàëòûí òåõíîëîãèéí ¿íäýñ
Ëåêö
2öàã
¯ãèéí ñàíãèéí ñóðãàëòûí òåõíîëîãèéí ¿ндэс
Семинар
2öàã
III
Сэдвийн шалгалт ( МХ-ний хичээл-н төлөвлөлт, заах арга зүй, сурах бичигтэй ажилласан байдал)
Лаборатори
2öàã
Íàéðóóëãà ç¿éí ñóðãàëòûí òåõíîëîãèéí ¿íäýñ
Семинар
2öàã
IV
Óòãà ñóäëàëûí ñóðãàëòûí òåõíîëîãèéí ¿íäýñ
Лекц
2öàã
Ìîíãîë õýëíèé ñóðàõ áè÷èãò òàâèõ íèéòëýã øààðäëàãà
Ëаборатори
2öàã
V
Ìîíãîë áè÷ãèéí ñóðãàëòûí àðãà ç¿é, òåõíîëîãè
Ñåìèíàð
2öàã
Ìîíãîë õýëíèé ñóðàõ áè÷èãò õèéñýí ñóäàëãàà, ä¿ãíýëò
Ëåêö
2öàã
VI
Ìîíãîë õýëíèé õè÷ýýëèéí õÿíàëò øèíæèëãýý, ¿íýëãýý
Ñåìèíàð
2öàã
Сэдвийн шалгалт ( МХ-ний боловс-ын айг заах арга зүй )
Ëåêö
2öàã





2.3.Îþóòíû áèå äààí ã¿éöýòãýõ àæèë

Хугацаа
Ñýäýâ
Õýëáýð
Àøèãëàõ ìàòåðèàë

9 сарын 8аас 11 сарын 9 хүртэл
Монгол хэлний лавлах бичиг
Гарын авлага
7-11-ð àíãèéí ìîíãîë õýëíèé á¿õ õóâèëáàðò ñóðàõ áè÷ãýýñ òîäîðõîéëîëòûã àâàõ /äîêòîð Á.Ï¿ðýâ-Î÷èð, Ì.Áàçàððàã÷àà íàðûí ñóðàõ áè÷ãýýñ /

11 сарын 9өөс 1 сарын 4 хүртэл
Ìîíãîë õýëíèé ñóðàõ áè÷ãèéí äàñãàë \7, 8р ангийн монгол хэл\
Ãàðûí àâëàãà
7-8-ð àíãèéí ñóðàõ áè÷èã

1 сарын 4өөс 3 сарын 7 хүртэл
Ìîíãîë õýëíèé ñóðàõ áè÷ãèéí äàñãàë \9ш, 9р ангийн монгол хэл\
Ãàðûí àâëàãà
-9-ð àíãèéí ñóðàõ áè÷èã

3 сарын 7оос 5 сарын 23 хүртэл
Ìîíãîë õýëíèé ñóðàõ áè÷ãèéí äàñãàë \10, 11р ангийн монгол хэл\
Ãàðûí àâëàãà
10-11-ð àíãèéí ñóðàõ áè÷èã

9 сарын 21ээс  
11 ñàðын 16 õ¿ðòýë
Ìîíãîë õýëíèé çààõ àðãà
Íîì óíøèæ òîâ÷ëîõ
1.Æ.Íàäìèä, Á.Áÿìáàñ¿ðýí, Ï.Áÿìáàñàí Ìîíãîë õýë çààõ àðãàÓÁ., 1989 îí,
2. Ì.Áàçàððàã÷àà Ìîíãîë õýë -8ð àíãè, çºâëºìæ ÓÁ., 2000

2 сарын 29өөс 4 сарын 25 хүртэл
Ìîíãîë õýëíèé çààõ àðãà
Íîì óíøèæ òîâ÷ëîõ
3. Ö.ªíºðáàÿí Ìîíãîë õýë 6-¿ãç¿é çààõ çºâëºìæ, Óá., 2000
4.Á.Ï¿ðýâ-Î÷èð Ìîíãîë õýë -7ñóðàõ áè÷ãèéí çºâëºìæ, Óá., 2000

Гурав. Мэдлэг, чадвар, хандлага төлөвшилтийн тогтолцоо
1.Монгол хэлний заах арга зүйтэй холбоотой судлагааны гол бүтээлүүдийг бие даан судалж тэдгээрийн үзэл баримтлал, арга барилд дүгнэлт өгч, тайлбарлах чадвар эзэмшсэн байх
2.Монгол хэлний боловсролын стандарт, суралцагчийн эзэмших үндсэн чадвар, сургалтын төлөвлөлгөө, сургалтын хөтөлбөр, сурах бичгүүдтэй танилцаж бие даан ажилласан байх
3.Хэл шинжлэийн салбар ухаан болон монгол хэлний айг заах арга зүйд суралцаж, арга технологийг эзэмших ажил хийх дадалд төлөвшинө.

Дөрөв. Хөтөлбөрийг хэрэгжүүлэх аргазүй,
арга технологийн ерөнхий чиглэл
■ Сонгон мэргэшүүлэх хичээлийг батлагдсан хөтөлбөрийн дагуу сургалтын орчин үеийн идэвхтэй аргазүйгээр ШУ-ны өндөр түвшинд заана.
■ Суралцагчийн хэрэгцээ, сонирхол, туршлагад, тохируулан, даалгавар бие даалт өгч явцын хяналт, биелэлт, үр дүнг нарийн тооцно. Улиралд уншиж товчлох ярилцах ном зохиол, шалгах асуулт, бие даан гүйцэтгэх ажлын жагсаалтыг улирал бүрийн эхэнд өгч үнэлгээг тогтмолжуулна.
■ Цаашид судлан нягтлах, гүнзгийрүүлэн шинжлэх сэдвүүдээс, оюутууд чөлөөт сонголт хийж, илтгэл, реферат, ангийн болон дипломын ажил бичиж болно.
■ Тухайн улиралд холбогдох чиглэлээр тодорхой бүлэг сэдвүүдийг дууссаны дараа 2-3 удаа шалгалт, шүүлэг авч үнэлнэ. Шалгалтыг ярилцлага, маргаан, мэтгэлцээний хэлбэрээр болон эрэл хайлт, шинжилгээ, судалгааны идэвхтэй арга барилд сургах зорилготой ажиглалт, туршилт, судалгааны ажил бичүүлж авна.
■ Суралцагчдад чанартай мэдлэг олгох, мэдлэгээ бүтээлчээр хэрэглэх чадварт сургаж, мэдлэг эзмшилт, чадвар төлөвшилтөд хяналтыг чиглүүлнэ.
■ Сонгон мэргэшүүлэх хичээлээр бакалаврын өдрийн сургалтаар олж авсан мэдлэгийг баяжуулан гүнзгийрүүлж, улмаар магистрантурт суралцах, мэргэших, мэдлэг чадварын ерөнхий дадлагыг бий болгоход хичээлийн агуулга, арга зүйг чиглүүлнэ.

Тав. Хөтөлбөрийн хэрэгжилтийн үнэлгээ, дүгнэлт
5.1 Үнэлгээний хэлбэр
            Хөтөлбөрийн зорилгын биелэлт, хэрэгжилтийг дүгнэн, гүйцэтгэлийг үнэлэхдээ “ИМДС-ийн оюутныг үнэлэх журам”-ыг үндэслэн 1. Хичээлийн ирц (А үнэлгээ, 30 оноо) , бие даан гүйцэтгэсэн даалгаврын биелэлт, 2. Бие даалт (В үнэлгээ, 20 оноо), óëèðëûí ÿâöàä 2-4 óäàà ñýäâèéí øàëãàëò àâíà. Òóõàéí óëèðàëä ¿çýõ á¿ëýã ñýäâèйí õ¿ðýýíä îíîë, äàäëàãûã õîñîëñîí øàëãàëò, ÿâöûí øàëãàëòûã àâ÷, хичээлийн явцад авсан үнэлгээ, 3. Явцын шалгалт (С үнэлгээ, 20 оноо), улирлын эцэст 4.Батлах шалгалт (D үнэлгээ, 30 оноо) –гоор тус тус дүгнэнэ.  

D үнэлгээг гаргахдаа:                                                                                            
            тест                                                                                                                        
            сорил
            бодомж                                                                             
            Ярилцлага буюу мэтгэлцээний хэлбэрээр ам болон бичгээр шалгана. 

I ангийн 1-р улиралд
1.МХ-ний Боловс-ын стандарт
2.Интеграци
3.Сургалтын аргууд
4.МХ-ний хичээлийн хэлбэр, бүтэц, ангилал...
I ангийн 2-р улиралд
1.МХ-ний хичээл-н төлөвлөлт, заах арга зүй, сурах бичигтэй ажилласан байдал
2.МХ-ний боловс-ын айг заах арга зүй

5.2. Үнэлгээний хэмжээс
Монгол хэлний  заах аргын хичээлийн хөтөлбөрийн хэрэгжилтийн үнэлгээг гаргахдаа дараах  шаардлага, шалгуур хэмжээсийг харгалзан үзнэ. Үүнд:        
            Тухайн хөтөлбөрийн агуулгыг иж бүрэн судалж, холбогдох ном зохиолыг уншиж, явцын болон батлах шалгалтыг маш сайн, гүйцэд өгсөн, бие даан гүйцэтгэх ажлыг бүрэн тооцуулж, (90-100 оноо) авсан оюутан (тоон дүн нь: 4) буюу А үнэлгэ      Хичээлийн  ихэнх цагт сууж, хөтөлбөрийн агуулгыг судалж, шалгалт шүүлэгт хангалттай үнэлгээ авсан, бие даан гүйцэтгэх ажлын дийлэнх хувийг тооцуулж, (80-89оноо) авсан оюутан (тоон дүн нь: 3) буюу “В үнэлгээ “
            Тухайн хөтөлбөрийн агуулгын тал хувийг судалж, явцын болон батлах шалгалтыг дунд зэрэг үнэлгээтэй өгсөн, бие даан гүйцэтгэх  болон дадлага  ажлын хагасыг тооцуулж, (70-79оноо) авсан оюутан (тоон дүн нь: 2) буюу “С үнэлгээ”
            Хичээлийн ихэнх цагт суугаагүй, хөтөлбөрийн агуулгыг бараг судлаагүй, явцын болон батлах шалгалтуудыг хангалтгүй бөгөөд хагас тооцуулсан , мэдлэг чадвар сул , (60-69оноо) авсан оюутан (тоон дүн нь: 1) буюу D үнэлгээ”                  
            Хичээлийн цөөн цагт суусан боловч хөтөлбөрийн агуулгыг бүрэн гүйцэд судлаагүй, шалгалт болон бие даан гүйцэтгэх ажлыг тооцуулаагүй, мэдлэг, чадвар туйлын хангалтгүй) , (0- 59 оноо)  авсан оюутан (тоон дүн нь: 0 ) буюу F үнэлгээтэй “ тус тус тооцуулах болно.                                                
Жич: Хөтөлбөрийн үр дүнгийн талаар төгсөгчдөөс “сэтгэл ханамж”-ийн судалгаа авч байх.

Зургаа. Ñóðãàëòûí îð÷èí áà íººö õýðýãëýãäýõ¿¿í
À.Îð÷èí
            -ÈÌÄÑ-èéí àíãè òàíõèìóóä
Á.Ñóðãàëòûí íººö õýðýãëýãäýõ¿¿í
-Нîì, ñóðàõ áè÷èã
-Тàðààх ìàòåðèàë
-Кîäîñêîï
-Пðîåêòîð
-PPT, PM.7.0 зэрэг программууд дээрх үзүүлэн
-Слайд

Долоо. Íîì, ñóðàõ áè÷èã, ãàðûí àâëàãà
Õè÷ýýëèéí ÿâöàä óíøèõ, õýðýãëýõ çàéëøã¿é øààðäëàãàòàé íîì, ñóðàõ áè÷èã, ãàðûí àâëàãà ìàòåðèàëóóäûã æàãñààëò:

¹
Çîõèîã÷èéí íýð
Íîì, ñóðàõ áè÷èã, ãàðûí àâëàãûí íýð
Õýâëýãäñýí îí
Àëü íîìûí ñàíä áàéãàà òóõàé ìýäýýëýë
1.
Æ.Íàäìèä, Á.Áÿìáàñ¿ðýí, Ï.Áÿìáàñàí

Ìîíãîë õýë çààõ àðãàÓÁ., 1989 îí,

ÓÁ.,1989 îí,


2.
Ö.Îþóí
Ìîíãîë õýëíèé äèäàêòèê
Óá., 2000

3.
Ì.Áàçàððàã÷àà


Ìîíãîë õýë -8ð àíãè, çºâëºìæ

 Óá., 2000


4.
Ö.ªíºðáàÿí Ìîíãîë õýë 6-¿ãç¿é çààõ çºâëºìæ,

Ìîíãîë õýë 6-¿ãç¿é çààõ çºâëºìæ

Óá., 2000


5.
Á.Ï¿ðýâ-Î÷èð

Ìîíãîë õýë -7ñóðàõ áè÷ãèéí çºâëºìæ

Óá., 2000