1-р улирал | 2-р улирал | |||||||
Ä/ä | Îâîã | Íýð | I | II | III | IV | V | VI |
1 | Мөнхжаргал | Ариунтунгалаг | ||||||
2 | Баатарчулуун | Батмөнх | 88 | 93 | ||||
3 | Б | Батчимэг | 82 | 88 | ||||
4 | Төмөрбаатар | Баярмаа | 70 | 75 | ||||
5 | Öýíä | Баярмаа | 64 | 72 | ||||
Батсайхан | Болорцэцэг | 70 | 72 | |||||
6 | Насангэрэл | Ãýðýëòóÿà | 67 | 71 | ||||
7 | Равдандорж | Долгорсүрэн | 82 | 87 | ||||
8 | Дэгдэвгүнсэл | Дунгармаа | 75 | 85 | ||||
9 | Сүхбаатар | Дэлгэрцэцэг | 70 | 79 | ||||
10 | Гантунгалаг | Маралмаа | 82 | 89 | ||||
11 | Ганзориг | Мөнхгэрэл | 73 | 80 | ||||
12 | Лувсандорж | Нарантуяа | 79 | 87 | ||||
13 | Эрдэнэгүн | Нармандах | 78 | 86 | ||||
14 | Гэрэлхүү | Отгонсүрэн | 85 | 95 | ||||
15 | Жаргалсайхан | Отгонтуяа | 65 | 70 | ||||
16 | Түмэнөлзий | Оюунбилэг | 72 | 79 | ||||
17 | Бөхбат | Оюунчимэг | 92 | 95 | ||||
18 | Энхцэцэг | Ууганчимэг | 95 | 98 | ||||
19 | Дамдиндорж | Хонгорзул | 80 | 82 | ||||
20 | Äóëàìñ¿ðýí | Ñàðàíãîî | 68 | 70 | ||||
21 | Нармандах | Сарантуул | ||||||
22 | Мөнхбаяр | Цогбаяр | 75 | 79 | ||||
23 | Лхамсүрэн | Цэндмаа | 85 | 91 | ||||
24 | Мөнх-Эрдэнэ | Цэрэндолгор | 93 | 99 | ||||
25 | Цэрэнбадам | Цэрэнханд | 82 | 87 | ||||
26 | Уламбаяр | Шинэчимэг | 80 | 84 | ||||
27 | Оюунбат | Энх-Уянга | 72 | 78 | ||||
28 | Ãàíçîðèã | Ýíõöýöýã | 80 | 85 |
Tuesday, November 15, 2011
Монгол дидактик хичээлий явцын дүн
Монгол бичиг хичээлийн явцын дүн
I курс 1-р улирал | I курс 2-р улирал | II курс 1-р улирал | ||||||||
№ | Îâîã | Íýð | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII |
1 | Дàãâà-Î÷èð | Àðèóíáèëýã | 53 | 60 | 64 | 61 | 62 | |||
2 | Ñåðåêáàé | Àëèìàà | 58 | 63 | 60 | 62 | 65 | 67 | 71 | 80 |
3 | Íýðã¿é | Àðèóíöýöýã | $90 | 90 | 94 | 96 | 99 | 100 | 100 | 100 |
4 | Òºìºð-Î÷èð | Áààñàíáàÿð | 55 | 59 | 61 | 60 | 64 | 69 | 78 | 65 |
5 | Ñîíîìæàìö | Áààñàíñ¿ðýí | 75 | 70 | 77 | 80 | 85 | 90 | 94 | 97 |
6 | Ñàðàíõ¿¿ | Ãàí-Îäîí | 62 | 65 | 60 | 65 | 70 | 68 | 73 | 79 |
7 | Áàòáàÿð | Ãàí÷èìýã | 79 | 80 | 84 | 86 | 89 | 90 | 95 | 92 |
8 | Áîëä | Äàâààñ¿ðýí | 80 | 83 | 85 | 88 | 90 | 90 | 92 | 98 |
9 | ¨íäîíñàìáóó | Äàø÷èðàâ | 60 | 65 | 67 | 69 | 70 | 73 | 79 | 80 |
10 | Áàò÷óëóóí | È÷èíõîðëîî | 90 | 94 | 97 | 99 | 100 | 100 | 100 | 100 |
11 | Ñ¿õáààòàð | Ëõàìñ¿ðýí | 57 | 63 | 65 | 67 | 69 | 70 | 63 | 79 |
12 | Ñóìúÿàäîðæ | ̺íõöýöýã | 52 | 59 | 62 | 64 | 67 | 63 | 69 | 70 |
13 | Ñàíæààñ¿ðýí | Îþóí÷èìýã | 57 | 58 | 60 | 62 | 60 | 64 | 65 | 69 |
14 | Отгонсүрэн | 80 | 81 | |||||||
15 | Íýðã¿é | Îòãîí÷èìýã | 53 | 58 | 62 | 68 | 70 | 63 | 78 | 79 |
16 | Ñóìúÿà | Ïàãìàäîëîì | 94 | 92 | 98 | 100 | 96 | 97 | 100 | 100 |
17 | Áààñàíæàâ | Ï¿ðýâñ¿ðýí | 70 | 75 | 83 | 89 | 87 | 90 | 95 | 93 |
18 | Æàìñðàí | Ñàí÷èðìàà | 92 | 95 | 92 | 99 | 93 | 100 | 96 | 100 |
19 | Бàòñóóðü | Сарантуяа | 85 | 75 | ||||||
20 | Чогсомжав | Ñý÷èíãàâàà | 85 | 88 | 91 | 87 | 95 | 90 | 98 | 99 |
21 | Òºìºðáààòàð | Òºðìºíõ | 65 | 69 | 70 | 75 | 79 | 80 | 89 | 86 |
22 | Ëõàãâàäîðæ | Óðàíáèëýã | 95 | 90 | 97 | 100 | 93 | 98 | 100 | 100 |
23 | Äàãâà-Î÷èð | Öîãçîëìàà | 95 | 98 | 100 | 92 | 96 | 100 | 100 | 100 |
24 | Àëòàíñ¿õ | Öýíäìàà | 95 | 99 | 94 | 100 | 90 | 100 | 100 | 100 |
25 | Палига | Цэрэндэжид | 95 | 100 | ||||||
26 | Ýíõáàò | Ýíõçóë | 56 | 59 | 61 | 64 | 58 | 65.6 | 68 | 60 |
27 | Ãàíáàò | Ýíõöýöýã | 81 | 83 | 85 | 88 | 93 | 95 | 99 | 100 |
МЭУЗ хичээлийн явцын дүн
МХУЗ-ын 2-р курс МЭУЗ | ||||||||||
I курс 1-р улирал | I курс 2-р улирал | II курс 1-р улирал | ||||||||
№ | Îâîã | Íýð | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII |
1 | Дàãâà-Î÷èð | Àðèóíáèëýã | 72 | 64 | 67 | 68 | 70 | 60 | ||
2 | Ñåðåêáàé | Àëèìàà | 80 | 82 | 67 | 64 | 65 | 83 | 68 | |
3 | Íýðã¿é | Àðèóíöýöýã | 72 | 75 | 80 | 82 | 90 | 92 | 100 | |
4 | Òºìºð-Î÷èð | Áààñàíáàÿð | 57 | 60 | 62 | 64 | 61 | 60 | 65 | |
5 | Ñîíîìæàìö | Áààñàíñ¿ðýí | 62 | 64 | 67 | 70 | 72 | 75 | 80 | |
6 | Ñàðàíõ¿¿ | Ãàí-Îäîí | 61 | 63 | 65 | 68 | 60 | 71 | 80 | |
7 | Áàòáàÿð | Ãàí÷èìýã | 77 | 80 | 82 | 85 | 87 | 89 | 90 | |
8 | Áîëä | Äàâààñ¿ðýí | 78 | 80 | 80 | 82 | 88 | 90 | 100 | |
9 | ¨íäîíñàìáóó | Äàø÷èðàâ | 52 | 59 | 61 | 78 | 64 | 74 | 84 | |
10 | Áàò÷óëóóí | È÷èíõîðëîî | 80 | 89 | 90 | 92 | 94 | 95 | 100 | |
11 | Ñ¿õáààòàð | Ëõàìñ¿ðýí | 53 | 57 | 62 | 64 | 65 | 70 | 69 | |
12 | Ñóìúÿàäîðæ | ̺íõöýöýã | 55 | 58 | 59 | 57 | 66 | 60 | 60 | |
13 | Ñàíæààñ¿ðýí | Îþóí÷èìýã | 56 | 59 | 62 | 60 | 64 | 67 | 71 | |
14 | Отгонсүрэн | 75 | ||||||||
15 | Íýðã¿é | Îòãîí÷èìýã | 51 | 58 | 60 | 60 | 62 | 65 | 60 | |
16 | Ñóìúÿà | Ïàãìàäîëîì | 89 | 90 | 95 | 97 | 91 | 95 | 100 | |
17 | Áààñàíæàâ | Ï¿ðýâñ¿ðýí | 70 | 75 | 72 | 77 | 70 | 82 | 100 | |
18 | Æàìñðàí | Ñàí÷èðìàà | 92 | 88 | 90 | 89 | 98 | 92 | 96 | |
19 | Бàòñóóðü | Сарантуяа | 85 | |||||||
20 | Чогсомжав | Ñý÷èíãàâàà | 72 | 70 | 70 | 73 | 84 | 88 | 96 | |
21 | Òºìºðáààòàð | Òºðìºíõ | 65 | 68 | 61 | 67 | 70 | 62 | 86 | |
22 | Ëõàãâàäîðæ | Óðàíáèëýã | 90 | 94 | 97 | 99 | 94 | 95 | 100 | |
23 | Äàãâà-Î÷èð | Öîãçîëìàà | 98 | 93 | 90 | 93 | 92 | 99 | 100 | |
24 | Àëòàíñ¿õ | Öýíäìàà | 91 | 95 | 93 | 96 | 95 | 92 | 100 | |
25 | Палига | Цэрэндэжид | 70 | |||||||
26 | Ýíõáàò | Ýíõçóë | 64 | 60 | 61 | 67 | 63 | 60 | 79 | |
27 | Ãàíáàò | Ýíõöýöýã | 98 | 100 |
Монгол хэлний дидактик хичээлээр оюутны бие даан гүйцэтгэх ажил
Îþóòíû áèå äààí ã¿éöýòãýõ àæèë
Хугацаа | Ñýäýâ | Õýëáýð | Àøèãëàõ ìàòåðèàë | |||
9 сарын 8аас 11 сарын 9 хүртэл | Монгол хэлний лавлах бичиг | Гарын авлага | 7-11-ð àíãèéí ìîíãîë õýëíèé á¿õ õóâèëáàðò ñóðàõ áè÷ãýýñ òîäîðõîéëîëòûã àâàõ /äîêòîð Á.Ï¿ðýâ-Î÷èð, Ì.Áàçàððàã÷àà íàðûí ñóðàõ áè÷ãýýñ / | |||
11 сарын 9өөс 1 сарын 4 хүртэл | Ìîíãîë õýëíèé ñóðàõ áè÷ãèéí äàñãàë \7, 8р ангийн монгол хэл\ | Ãàðûí àâëàãà | 7-8-ð àíãèéí ñóðàõ áè÷èã | |||
1 сарын 4өөс 3 сарын 7 хүртэл | Ìîíãîë õýëíèé ñóðàõ áè÷ãèéí äàñãàë \9ш, 9р ангийн монгол хэл\ | Ãàðûí àâëàãà | 9ш-9-ð àíãèéí ñóðàõ áè÷èã | |||
3 сарын 7оос 5 сарын 23 хүртэл | Ìîíãîë õýëíèé ñóðàõ áè÷ãèéí äàñãàë \10, 11р ангийн монгол хэл\ | Ãàðûí àâëàãà | 10-11-ð àíãèéí ñóðàõ áè÷èã | |||
9 сарын 21ээс 11 ñàðын 16 õ¿ðòýë | Ìîíãîë õýëíèé çààõ àðãà | Íîì óíøèæ òîâ÷ëîõ | 1.Æ.Íàäìèä, Á.Áÿìáàñ¿ðýí, Ï.Áÿìáàñàí “Ìîíãîë õýë çààõ àðãà”ÓÁ., 1989 îí, 2. Ì.Áàçàððàã÷àà “Ìîíãîë õýë -8ð àíãè, çºâëºìæ” ÓÁ., 2000 | |||
2 сарын 29өөс 4 сарын 25 хүртэл | Ìîíãîë õýëíèé çààõ àðãà | Íîì óíøèæ òîâ÷ëîõ | 3. Ö.ªíºðáàÿí “Ìîíãîë õýë 6-¿ãç¿é çààõ çºâëºìæ”, Óá., 2000 4.Á.Ï¿ðýâ-Î÷èð “Ìîíãîë õýë -7”ñóðàõ áè÷ãèéí çºâëºìæ, Óá., 2000 |
Монгол хэлний дидактик хичээлийн хөтөлбөр
Батлав: Монгол хэл уран зохиолын тэнхимийн
эрхлэгч, доктор (Ph.D).....................Т.Нармандах
МХУЗ-ын тэнхимийн 2011 оны
09 дүгээр сарын 08-ны хурлаар
хэлэлцүүлж зөвшөөрөгдсөн.
“ÌÎÍÃÎË ÕÝËÍÈÉ ÄÈÄÀÊÒÈÊ”
õè÷ýýëèéí õºòºëáºð
Õè÷ýýëèéí ñòàíäàðò ……….
(Ìýðãýæëèéí ñóóðü õè÷ýýë)
Õºòºëáºðèéã áîëîâñðóóëñàí: ÌÕÓÇ -ûí òýíõèìèéí áàãø ……………………..¨.Ýðäýíýöýöýã(ìàãèñòð, êëèíèê ïðîôåññîð)
Õÿíàñàí: ÌÕÓÇ-ûí òýíõèìèéí ýðõëýã÷
..……………..……Ò.Íàðìàíäàõ(äîêòîð)
Óëààíáààòàð õîò
2011-2012 îí
I. Õºòºëáºðèéí íýð: Ìîíãîë õýëíèé äèäàêòèê
II. Èíäåêñ: Dmon -321
III. Ò¿âøèí: Áàêàëàâð
IV. Êðåäèò: 4
V. Ñóäëàõ öàã: 88 öàã
Ëåêö 40 öàã
Ñåìèíàð 48 öàã
VI. Хэрэглэх орчин: ИМДС-ийн анги танхим
VII. Хамрах хүрээ: МХУЗ-ын III курсийн оюутнууд
| Улирал | 7 хоног | Бүгд | |
I | II | 48 долоо хоног | | |
Лекц | 32 цаг | 8 цаг | | 40 цаг |
Семинар | 32 цаг | 16 цаг | | 48 цаг |
Кредит | 3 кр | 1 кр | | 4 кр |
VIII. Хөтөлбөрийг боловсруулсан зарчим:
■ “Чанартай хөтөлбөр- багшийн хөгжил”
Сургалт- семинараас гаргасан зөвлөмж, Яам болон сургуулийн шинжилгээ үнэлгээний албанаас гаргасан бусад холбогдох баримт бичиг, мэргэжлийн болон мэргэжлийн бус сургуулиудын сургалтын хөтөлбөр, тэдгээрт тусгасан шаардлага зарчим, бүтэц, бүрэлдэхүүн, багтаамж, хөтөлбөрийн шинжүүд, орц, гарцын индикатор хэмжээсүүд зэргийг үндэслэл болгосон ба бакалаврын сургалтад судлах мэргэжлийн суурь хичээлүүдийн хөтөлбөрүүдтэй уялдуулсан болно.
■ Орчин үеийн сургалтын чиг хандлага, нийгмийн болон суралцагчийн хэрэгцээ, оюуны чадамжийг хөгжүүлэхэд чиглэсэн байхын зэрэгцээ суралцагчдын хэрэгцээ, сонирхол, туршлагаас хамаарч, уг хөтөлбөр нь уян хатан, чөлөөтэй, нээлттэй, олон хувилбартай, сонгож судлах бүрэн боломжтой байхад чиглэсэн. ■ Сонгож судлан мэргэшүүлэх хичээлийн агуулга, аргазүй, үнэлгээний стандартыг мэргэжлийн онцлогт тохируулан боловсруулав.
■Судлагдахууны нэгж хэсгүүдийг бүлэглэн томсгох, хэлний салбар ухаан хооронд болон сэдэв хоорондын холбоог босоо ба хэвтээ тэнхлэгээр интеграцчилах зарчмыг баримтлав.
■Монгол хэлний дидактикийн судалгаа, судлагдахууны агуулга, олон талт, тасралтгүй иж бүрдэл чанар, уламжлал, шинэчлэлийг зөв зохистой хослуулж, оюутны сонгох хэрэгцээг тооцож, тусгасан болно.
IX. Хичээлийн залгамж холбоо:
а.Хэвтээ тэнхлэгээр: Уран зохиол судлал, сэтгэц хэлшинжлэл, сэтгэл судлал, боловсрол судлал, логик зэрэгтэй холбогдоно.
б.Босоо тэнхлэгээр: Ерөнхий хэл шинжлэл, орчин цагийн монгол хэлний авиа зүй, үг зүй, үгийн сан- утга судлал, эх задлал зэрэгтэй холбогдоно.
X. Сургалтын хөтөлбөрийн гол үндэслэл:
- Àðãà ñóäëàëûí ¿íäýñ íü õýëøèíæëýë, áîëîâñðîë ñóäëàë, ñýòãýë ñóäëàë áîëîí ôèëîñîôèéí øèíæëýõ óõààíû îíîë
- Åðºíõèé áîëîâñðîëûí ñóðãóóëèéí ýõ õýëíèé ñóðãàëòûí òîãòîëöîî, ñòàíäàðò,àãóóëãà, öºì õºòºëáºð
- Ñóðàëöàã÷äûí õýðýãöýý, ñîíèðõîë, òýäíèé ñóðàëöàõ òóðøëàãà
- Ìîíãîë õýëíèé äèäàêòèêèéí óëàìæëàë, øèíý÷ëýëèéí îíîâ÷òîé õîñëîë
- Äýëõèé íèéòèéí ýõ õýëíèé äèäàêòèêèéí õºãæëèéí ÷èã õàíäëàãа
Нэг. Õè÷ýýëèéí çîðèëãî, çîðèëò
Ñóðàëöàã÷ ìîíãîë õýëíèé äèäàêòèêèéí îíîëûã ìýðãýæëèéí ºíäºð ò¿âøèíä ýçýìøèæ, îíîëûí ìýäëýãýý á¿òýýë÷ýýð õýðýãëýõ äàäëàãà, òóðøëàãàòàé áîëîх çîðèëò:
● Мîíãîë õýëíèé äèäàêòèêèéí îíîë, àðãàç¿éí áîëîí òåõíîëîãèéí òîãòîëöîîò, ¿íýí çºâ, øèíæëýõ óõààíû ¿íäñèéã ýçýìø¿¿ëýõ
● Эçýìøñýí îíîëûí ìýäëýãèéã íü ÷àäâàð äàäëàãà áîëãîí òºëºâø¿¿ëýõ, õýðýãëýýíèé àðãà áàðèë ýçýìø¿¿ëýõ
● Мîíãîë õýëíèé õè÷ýýëèéã ñóðàã÷äûí íàñ ñýòãýõ¿éí îíöëîãò òîõèðóóëàí çààõ îíîë àðãàç¿éí äàäëàãà, òóðøëàãûã òºëºâø¿¿ëýõ
● Хýëíèé ñàëáàð óõààí, òîäîðõîé á¿ëýã ñýäâèéí çààõ àðãàç¿é, òåõíîëîãèéí áîëîâñðóóëàëòûã áóñàä øèíæëýõ óõààí áîëîí äèäàêòèêèéí óÿëäàà õîëáîîòîé õèéõ ìýäëýã, ÷àäâàð, äàäëàãà îëãîõ.
Хоёр. Ñóäëàãäàõóóíû òîãòîëöîî
“ Ìîíãîë õýëíèé äèäàêòèê” íü åðºíõèé áîëîâñðîëûí õ¿ðýýíä ýõ õýëíèé ñóðãàëòûí ñòàíäàðmòûã õýðýãæ¿¿ëýõýä øààðäàãäàõ îíîë, àðãà ç¿é, ñî¸ë, óð ÷àäâàðûã ñóðàëöàã÷äàä øèíæëýõ óõààíû ¿íäýñòýé ýçýìøèõ, ýçýìø¿¿ëýõ çîðèëãîä ÷èãëýñýí, ººðèéí óÿí õàòàí òîãòîëöîî, àãóóëãà, ñòàíäàðò, öºì õºòºëáºð á¿õèé öîãö ñóäëàãäàõóóíû òàëä ÷èãë¿¿ëíý.
2.1 Cýäýâ÷èëñýí òºëºâëºãºº
1-ð óëèðàë 64 öàã
Долоо хоног | Õè÷ýýëèéí ñýäýâ | Õè÷ýýëèéí õýëáýð | Öàã |
I | Ìîíãîë õýëíèé äèäàêòèêèéí àðãà ñóäëàëûí ¿íäýñ, Мîíãîë õýëíèé äèäàêòèê øèíæëýõ óõààí áîëîõ íü | Ëåêö | 2 öàã |
Дèäàêòèê ò¿¿íèé ñóäëàõ ç¿éë, áóñàä øèíæëýõ óõààíòàé õîëáîãäîõ íü | Лаборатори | 2 öàã | |
II | Èõ äýýä ñóðãóóëèéí ìîíãîë õýë çààõ àðãûí õºãæëèéí òîâ÷ òîéì | Семинар | 2 öàã |
Дóíä àõëàõ àíãèéí ìîíãîë õýëíèé ñóðãàëòûí àãóóëãà, àðãàç¿éí õºãæëèéí òîéì | Лекц | 2öàã | |
III | Ìîíãîë õýëíèé ñóðãàëòûí òºëºâëºãºº, õºòºëáºð | Семинар | 2öàã |
Ìîíãîë õýëíèé ñóðãàëòûí, àãóóëãûí, àðãàç¿éí, ¿íýëãýýíèé îð÷íû ñòàíäàðò | Лекц | 2öàã | |
IV | Ìîíãîë õýëíèé ñóðãàëòûí öºì àãóóëãà, Àãóóëãà òîãòîîõîä áàðèìòëàõ çàð÷èì | Семинар | 2öàã |
Сэдвийн шалгалт ( МХ-ний Боловс-ын стандарт) | Лекц | 2öàã | |
V | Ìîíãîë õýëèéã óðàí çîõèîëûí õè÷ýýëòýé èíòåãðàöè÷ëàõ | Семинар | 2öàã |
Мîíãîë õýëíèé ñóðãàëòûí àãóóëãà, àðãàç¿éí èíòåãðàöè | Лаборатори | 2öàã | |
VI | Ìîíãîë õýëíèé áîëîâñðîëûí ñòàíäàðò | Семинар | 2öàã |
Еðºíõèé áîëîâñðîëûí àãóóëãà, àðãà ç¿é, ¿íýëãýýíèé ñòàíäàðò | Лекц | 2öàã | |
VII | Èíòåãðàöè, ò¿¿íèé õýëáýð, á¿òýö, òîãòîëöîî | Семинар | 2öàã |
Ìîíãîë õýëíèé ñóðãàëòûí àðãûí òóõàé íèéòëýã àñóóäàë | Лекц | 2öàã | |
VIII | Ýçýìø¿¿ëýõ ìýäëýã ÷àäâàðûí òºâøèí | Семинар | 2öàã |
Сэдвийн шалгалт (Интеграци) | Ëåêö | 2 öàã | |
IX | Ñóðãàëòûí àðãóóä | Ñåìèíàð | 2 öàã |
Ìîíãîë õýëíèé ñóðãàëòûí çîðèëãî, çîðèëò | Лаборатори | 2 öàã | |
X | Îð÷èí ¿åèéí ìîíãîë õýëíèé õè÷ýýëèéí õ¿÷èí ç¿éë | Ëåêö | 2 öàã |
Ìîíãîë õýëíèé ñóðãàëòààð õ¿¿õäèéí îþóí óõààíû õºãæëèéí ýðýëò õýðýãöýýã õàíãàõ íü | Ñåìèíàð | 2 öàã | |
XI | Ìîíãîë õýëíèé 1921-1940-ººä îíû ¿åèéí ñóðãàëò | Ëåêö | 2 öàã |
Ìîíãîë õýëíèé 1940-1990-ýýä îíû ¿åèéí ñóðãàëò | Ñåìèíàð | 2 öàã | |
XII | Ìîíãîë õýëíèé 1990 îíîîñ õîéøèõ ¿åèéí ñóðãàëò | Ëåêö | 2 öàã |
Сэдвийн шалгалт (Сургалтын аргууд) | Лаборатори | 2 öàã | |
XIII | Îð÷èí ¿åèéí ìîíãîë õýëíèé õè÷ýýëèéí îíöëîã | | |
Ìîíãîë õýëíèé õè÷ýýëèéí çîõèîí áàéãóóëàëòûí àðãà ç¿éí ¿íäýñ | | | |
XIV | Ìîíãîë õýëíèé õè÷ýýëýýð õ¿¿õäèéí ñýòãýõ¿éí õºãæëèéí ýðýëò õýðýãöýýã õàíãàõ íü | | |
Ìîíãîë õýëíèé õè÷ýýëýýð õ¿¿õäèéí àíõààðëûã õºãæ¿¿ëýõ íü | | | |
XV | Ìîíãîë õýëíèé õè÷ýýëèéí õýëáýð, á¿òýö, àíãèëàë, ìº÷ëºã | | |
Ìîíãîë õýëíèé õè÷ýýëèéí òºëºâëºëò | | | |
XVI | Àâèà ç¿éí ñóðãàëòûí òåõíîëîãèéí ¿íäýñ | | |
Сэдвийн шалгалт (МХ-ний хичээлийн хэлбэр, бүтэц, ангилал...) | | |
2.2 Ñýäýâ÷èëñýí òºëºâëºãºº
2-ð óëèðàë 32 öàã
Долоо хоног | Õè÷ýýëèéí ñýäýâ | Õè÷ýýëèéí õýëáýð | Öàã |
I | Ìîíãîë õýëíèé õè÷ýýëèéí æèëèéí, ýýëæèò õè÷ýýëèéí ñýäýâ÷èëñýí òºëºâëºãºº | Ëåêö | 2öàã |
¯ãç¿éí ñóðãàëòûí òåõíîëîãèéí ¿íäýñ | Ñåìèíàð | 2öàã | |
II | ªã¿¿ëáýðç¿éí ñóðãàëòûí òåõíîëîãèéí ¿íäýñ | Ëåêö | 2öàã |
¯ãèéí ñàíãèéí ñóðãàëòûí òåõíîëîãèéí ¿ндэс | Семинар | 2öàã | |
III | Сэдвийн шалгалт ( МХ-ний хичээл-н төлөвлөлт, заах арга зүй, сурах бичигтэй ажилласан байдал) | Лаборатори | 2öàã |
Íàéðóóëãà ç¿éí ñóðãàëòûí òåõíîëîãèéí ¿íäýñ | Семинар | 2öàã | |
IV | Óòãà ñóäëàëûí ñóðãàëòûí òåõíîëîãèéí ¿íäýñ | Лекц | 2öàã |
Ìîíãîë õýëíèé ñóðàõ áè÷èãò òàâèõ íèéòëýã øààðäëàãà | Ëаборатори | 2öàã | |
V | Ìîíãîë áè÷ãèéí ñóðãàëòûí àðãà ç¿é, òåõíîëîãè | Ñåìèíàð | 2öàã |
Ìîíãîë õýëíèé ñóðàõ áè÷èãò õèéñýí ñóäàëãàà, ä¿ãíýëò | Ëåêö | 2öàã | |
VI | Ìîíãîë õýëíèé õè÷ýýëèéí õÿíàëò øèíæèëãýý, ¿íýëãýý | Ñåìèíàð | 2öàã |
Сэдвийн шалгалт ( МХ-ний боловс-ын айг заах арга зүй ) | Ëåêö | 2öàã |
2.3.Îþóòíû áèå äààí ã¿éöýòãýõ àæèë
Хугацаа | Ñýäýâ | Õýëáýð | Àøèãëàõ ìàòåðèàë | |||
9 сарын 8аас 11 сарын 9 хүртэл | Монгол хэлний лавлах бичиг | Гарын авлага | 7-11-ð àíãèéí ìîíãîë õýëíèé á¿õ õóâèëáàðò ñóðàõ áè÷ãýýñ òîäîðõîéëîëòûã àâàõ /äîêòîð Á.Ï¿ðýâ-Î÷èð, Ì.Áàçàððàã÷àà íàðûí ñóðàõ áè÷ãýýñ / | |||
11 сарын 9өөс 1 сарын 4 хүртэл | Ìîíãîë õýëíèé ñóðàõ áè÷ãèéí äàñãàë \7, 8р ангийн монгол хэл\ | Ãàðûí àâëàãà | 7-8-ð àíãèéí ñóðàõ áè÷èã | |||
1 сарын 4өөс 3 сарын 7 хүртэл | Ìîíãîë õýëíèé ñóðàõ áè÷ãèéí äàñãàë \9ш, 9р ангийн монгол хэл\ | Ãàðûí àâëàãà | 9ш-9-ð àíãèéí ñóðàõ áè÷èã | |||
3 сарын 7оос 5 сарын 23 хүртэл | Ìîíãîë õýëíèé ñóðàõ áè÷ãèéí äàñãàë \10, 11р ангийн монгол хэл\ | Ãàðûí àâëàãà | 10-11-ð àíãèéí ñóðàõ áè÷èã | |||
9 сарын 21ээс 11 ñàðын 16 õ¿ðòýë | Ìîíãîë õýëíèé çààõ àðãà | Íîì óíøèæ òîâ÷ëîõ | 1.Æ.Íàäìèä, Á.Áÿìáàñ¿ðýí, Ï.Áÿìáàñàí “Ìîíãîë õýë çààõ àðãà”ÓÁ., 1989 îí, 2. Ì.Áàçàððàã÷àà “Ìîíãîë õýë -8ð àíãè, çºâëºìæ” ÓÁ., 2000 | |||
2 сарын 29өөс 4 сарын 25 хүртэл | Ìîíãîë õýëíèé çààõ àðãà | Íîì óíøèæ òîâ÷ëîõ | 3. Ö.ªíºðáàÿí “Ìîíãîë õýë 6-¿ãç¿é çààõ çºâëºìæ”, Óá., 2000 4.Á.Ï¿ðýâ-Î÷èð “Ìîíãîë õýë -7”ñóðàõ áè÷ãèéí çºâëºìæ, Óá., 2000 | |||
Гурав. Мэдлэг, чадвар, хандлага төлөвшилтийн тогтолцоо
1.Монгол хэлний заах арга зүйтэй холбоотой судлагааны гол бүтээлүүдийг бие даан судалж тэдгээрийн үзэл баримтлал, арга барилд дүгнэлт өгч, тайлбарлах чадвар эзэмшсэн байх
2.Монгол хэлний боловсролын стандарт, суралцагчийн эзэмших үндсэн чадвар, сургалтын төлөвлөлгөө, сургалтын хөтөлбөр, сурах бичгүүдтэй танилцаж бие даан ажилласан байх
3.Хэл шинжлэийн салбар ухаан болон монгол хэлний айг заах арга зүйд суралцаж, арга технологийг эзэмших ажил хийх дадалд төлөвшинө.
Дөрөв. Хөтөлбөрийг хэрэгжүүлэх аргазүй,
арга технологийн ерөнхий чиглэл
■ Сонгон мэргэшүүлэх хичээлийг батлагдсан хөтөлбөрийн дагуу сургалтын орчин үеийн идэвхтэй аргазүйгээр ШУ-ны өндөр түвшинд заана.
■ Суралцагчийн хэрэгцээ, сонирхол, туршлагад, тохируулан, даалгавар бие даалт өгч явцын хяналт, биелэлт, үр дүнг нарийн тооцно. Улиралд уншиж товчлох ярилцах ном зохиол, шалгах асуулт, бие даан гүйцэтгэх ажлын жагсаалтыг улирал бүрийн эхэнд өгч үнэлгээг тогтмолжуулна.
■ Цаашид судлан нягтлах, гүнзгийрүүлэн шинжлэх сэдвүүдээс, оюутууд чөлөөт сонголт хийж, илтгэл, реферат, ангийн болон дипломын ажил бичиж болно.
■ Тухайн улиралд холбогдох чиглэлээр тодорхой бүлэг сэдвүүдийг дууссаны дараа 2-3 удаа шалгалт, шүүлэг авч үнэлнэ. Шалгалтыг ярилцлага, маргаан, мэтгэлцээний хэлбэрээр болон эрэл хайлт, шинжилгээ, судалгааны идэвхтэй арга барилд сургах зорилготой ажиглалт, туршилт, судалгааны ажил бичүүлж авна.
■ Суралцагчдад чанартай мэдлэг олгох, мэдлэгээ бүтээлчээр хэрэглэх чадварт сургаж, мэдлэг эзмшилт, чадвар төлөвшилтөд хяналтыг чиглүүлнэ.
■ Сонгон мэргэшүүлэх хичээлээр бакалаврын өдрийн сургалтаар олж авсан мэдлэгийг баяжуулан гүнзгийрүүлж, улмаар магистрантурт суралцах, мэргэших, мэдлэг чадварын ерөнхий дадлагыг бий болгоход хичээлийн агуулга, арга зүйг чиглүүлнэ.
Тав. Хөтөлбөрийн хэрэгжилтийн үнэлгээ, дүгнэлт
5.1 Үнэлгээний хэлбэр
Хөтөлбөрийн зорилгын биелэлт, хэрэгжилтийг дүгнэн, гүйцэтгэлийг үнэлэхдээ “ИМДС-ийн оюутныг үнэлэх журам”-ыг үндэслэн 1. Хичээлийн ирц (А үнэлгээ, 30 оноо) , бие даан гүйцэтгэсэн даалгаврын биелэлт, 2. Бие даалт (В үнэлгээ, 20 оноо), óëèðëûí ÿâöàä 2-4 óäàà ñýäâèéí øàëãàëò àâíà. Òóõàéí óëèðàëä ¿çýõ á¿ëýã ñýäâèйí õ¿ðýýíä îíîë, äàäëàãûã õîñîëñîí øàëãàëò, ÿâöûí øàëãàëòûã àâ÷, хичээлийн явцад авсан үнэлгээ, 3. Явцын шалгалт (С үнэлгээ, 20 оноо), улирлын эцэст 4.Батлах шалгалт (D үнэлгээ, 30 оноо) –гоор тус тус дүгнэнэ.
D үнэлгээг гаргахдаа:
■ тест
■ сорил
■ бодомж
■ Ярилцлага буюу мэтгэлцээний хэлбэрээр ам болон бичгээр шалгана.
I ангийн 1-р улиралд
1.МХ-ний Боловс-ын стандарт
2.Интеграци
3.Сургалтын аргууд
4.МХ-ний хичээлийн хэлбэр, бүтэц, ангилал...
I ангийн 2-р улиралд
1.МХ-ний хичээл-н төлөвлөлт, заах арга зүй, сурах бичигтэй ажилласан байдал
2.МХ-ний боловс-ын айг заах арга зүй
5.2. Үнэлгээний хэмжээс
Монгол хэлний заах аргын хичээлийн хөтөлбөрийн хэрэгжилтийн үнэлгээг гаргахдаа дараах шаардлага, шалгуур хэмжээсийг харгалзан үзнэ. Үүнд:
● Тухайн хөтөлбөрийн агуулгыг иж бүрэн судалж, холбогдох ном зохиолыг уншиж, явцын болон батлах шалгалтыг маш сайн, гүйцэд өгсөн, бие даан гүйцэтгэх ажлыг бүрэн тооцуулж, (90-100 оноо) авсан оюутан (тоон дүн нь: 4) буюу А үнэлгэ ●Хичээлийн ихэнх цагт сууж, хөтөлбөрийн агуулгыг судалж, шалгалт шүүлэгт хангалттай үнэлгээ авсан, бие даан гүйцэтгэх ажлын дийлэнх хувийг тооцуулж, (80-89оноо) авсан оюутан (тоон дүн нь: 3) буюу “В үнэлгээ “
●Тухайн хөтөлбөрийн агуулгын тал хувийг судалж, явцын болон батлах шалгалтыг дунд зэрэг үнэлгээтэй өгсөн, бие даан гүйцэтгэх болон дадлага ажлын хагасыг тооцуулж, (70-79оноо) авсан оюутан (тоон дүн нь: 2) буюу “С үнэлгээ”
●Хичээлийн ихэнх цагт суугаагүй, хөтөлбөрийн агуулгыг бараг судлаагүй, явцын болон батлах шалгалтуудыг хангалтгүй бөгөөд хагас тооцуулсан , мэдлэг чадвар сул , (60-69оноо) авсан оюутан (тоон дүн нь: 1) буюу “ D үнэлгээ”
●Хичээлийн цөөн цагт суусан боловч хөтөлбөрийн агуулгыг бүрэн гүйцэд судлаагүй, шалгалт болон бие даан гүйцэтгэх ажлыг тооцуулаагүй, мэдлэг, чадвар туйлын хангалтгүй) , (0- 59 оноо) авсан оюутан (тоон дүн нь: 0 ) буюу “F үнэлгээтэй “ тус тус тооцуулах болно.
Жич: Хөтөлбөрийн үр дүнгийн талаар төгсөгчдөөс “сэтгэл ханамж”-ийн судалгаа авч байх.
Зургаа. Ñóðãàëòûí îð÷èí áà íººö õýðýãëýãäýõ¿¿í
À.Îð÷èí
-ÈÌÄÑ-èéí àíãè òàíõèìóóä
Á.Ñóðãàëòûí íººö õýðýãëýãäýõ¿¿í
-Нîì, ñóðàõ áè÷èã
-Тàðààх ìàòåðèàë
-Кîäîñêîï
-Пðîåêòîð
-PPT, PM.7.0 зэрэг программууд дээрх үзүүлэн
-Слайд
Долоо. Íîì, ñóðàõ áè÷èã, ãàðûí àâëàãà
Õè÷ýýëèéí ÿâöàä óíøèõ, õýðýãëýõ çàéëøã¿é øààðäëàãàòàé íîì, ñóðàõ áè÷èã, ãàðûí àâëàãà ìàòåðèàëóóäûã æàãñààëò:
¹ | Çîõèîã÷èéí íýð | Íîì, ñóðàõ áè÷èã, ãàðûí àâëàãûí íýð | Õýâëýãäñýí îí | Àëü íîìûí ñàíä áàéãàà òóõàé ìýäýýëýë |
1. | Æ.Íàäìèä, Á.Áÿìáàñ¿ðýí, Ï.Áÿìáàñàí | “Ìîíãîë õýë çààõ àðãà”ÓÁ., 1989 îí, | ÓÁ.,1989 îí, | |
2. | Ö.Îþóí | Ìîíãîë õýëíèé äèäàêòèê | Óá., 2000 | |
3. | Ì.Áàçàððàã÷àà | “Ìîíãîë õýë -8ð àíãè, çºâëºìæ” | Óá., 2000 | |
4. | Ö.ªíºðáàÿí “Ìîíãîë õýë 6-¿ãç¿é çààõ çºâëºìæ”, | “Ìîíãîë õýë 6-¿ãç¿é çààõ çºâëºìæ” | Óá., 2000 | |
5. | Á.Ï¿ðýâ-Î÷èð | “Ìîíãîë õýë -7”ñóðàõ áè÷ãèéí çºâëºìæ | Óá., 2000 | |
Subscribe to:
Posts (Atom)